کد خبر: 2297

نشست «انتقال پایتخت: حل مسئله یا راه فرار» - بخش اول / مریم کهنسال نودهی: با تکنولوژی های امروز، انتقال کالبدی پایتخت راه حل مخاطرات امنیتی نیست

نشست «انتقال پایتخت: حل مسئله یا راه فرار» از سوی موسسه فرهنگی‌هنری ته‌رنگ و با همکاری رسانه روزن‌آنلاین روز پنج‌شنبه در این موسسه و با حضور کمال اطهاری، مریم کهنسال نودهی و علی اعطا و با حضور جمعی از کارشناسان این حوزه برگزار شد. بخش اول این نشست را اینجا ببینید.

نشست «انتقال پایتخت: حل مسئله یا راه فرار» از سوی موسسه فرهنگی‌هنری ته‌رنگ و با همکاری رسانه روزن‌آنلاین روز پنج‌شنبه در این موسسه و با حضور کمال اطهاری، مریم کهنسال نودهی و علی اعطا و با حضور جمعی از کارشناسان این حوزه برگزار شد.

مریم کهنسال نودهی، دکتری برنامه ریزی شهری و منطقه ای از دانشگاه فنی برلین و پژوهشگر مطالعات فضا که یکی از سخنرانان این نشست بود، گفت: با تکنولوژی های امروز، انتقال کالبدی پایتخت راه حل مخاطرات امنیتی نیست.

او در بخش نخست صحبت خود که در ویدئوی پیوست می بینید، توضیح داد در همه پژوهش‌هایی که بعد از انقلاب درباره انتقال پایتخت انجام شده، به دو مشکل اشاره شده است؛ یکی مسایل شهر تهران و دیگری مسایل امنیتی. از سویی همه این می‌گوید انتقال پایتخت راه‌حل این مشکلات نیست.

در این بخش از نشست؛ مریم کهنسال نودهی توضیح می دهد که چرا با توجه به تکنولوژی های جدید، جابجایی پایتخت راه حلی برای مخاطرات امنیتی نیست.

 

دیدگاه شما
منتخب سردبیر