کد خبر: 1804

اتحاد برای انرژی پاک؛ ۷ هکتار پنل خورشیدی در جاده کمربندی

طرحی برای نصب پانل های فتوولتائیک به مساحتی در حدود 7 در امتداد جاده کمربندی شهر بوردو در فرانسه تهیه شده است. شهردار محیط زیستی بوردو، پیر هورمیک، بانی اصلی "اتحاد بوردو برای انرژی خورشیدی" است تا انجام این طرح را تسهیل کند...

اتحاد برای انرژی پاک؛ ۷ هکتار پنل خورشیدی در جاده کمربندی

 طرحی برای نصب پانل های فتوولتائیک به مساحتی در حدود 7 در امتداد جاده کمربندی شهر بوردو در فرانسه تهیه شده است. شهردار محیط زیستی بوردو، پیر هورمیک، بانی اصلی "اتحاد بوردو برای انرژی خورشیدی" است تا انجام این طرح را تسهیل کند. او همچنین پروژه ای برای خورشیدی کردن تمام جاده کمربندی - و نه فقط سه تقاطع - را دنبال می کند و دولت فرانسه نیز برای آزمودن این ایده در یک بلوار شهری چراغ سبز نشان داده است.

2

در امتداد سه تقاطع‌ 15، 19 و 22  "در مجاورت جاده کمربندی"، این استان به سرمایه گذاران امتیازاتی برای مدت سی سال ارایه می کند تا به همکاری برای ادامه توسعه انرژی های تجدید پذیر تشویق شوند.

خورشیدی سازی بدون مصنوعی سازی

این استان (ژیروند) البته با کمبود نیروگاه و پروژه های خورشیدی مواجه نیست. بوردو دارای بزرگترین نیروگاه خورشیدی شهری در اروپا است که در محل دفن زباله سابق در شمال شهر نصب شده است که با 140000 پنل فتوولتائیک معادل برق مصرفی سالانه بیش از 30000 نفر را تولید می کند. شورای این شهر همچنین قصد دارد تا سال 2026 با نصب پنل‌های خورشیدی در فضاهای ساخته شده (سالن‌های ورزشی، مدارس، پارکینگ‌ها و غیره) و گاهی اوقات فضاهای نامتعارفی مانند سقف زیردریایی ساخته شده، به 41 درصد استقلال انرژی برای ساختمان‌های عمومی دست یابد.

پروژه های خورشیدی که بر مصنوعی سازی زمین متکی هستند با این وجود با مشکلات بیشتری مواجه می شوند، زیرا حفظ فضاهای طبیعی به ویژه برای جلوگیری از ناپدید شدن تنوع زیستی و کاهش سرعت تغییرات آب و هوایی مهم است. در ماه ژوئن، دادگاه تجدیدنظر اداری بوردو ممنوعیت پاکسازی 50 هکتار جنگل در نزدیکی بوردو را تایید کرد و یادآور شد که مکان این پروژه "در تالاب ها و زیستگاه های گونه های حفاظت شده" رضایت بخش نبوده است.

پروژه پارک خورشیدی XXL Horizeo با عبور از شکاف های قانون آب و هوا و انعطاف پذیری - که پروژه های فتوولتائیک را که نیاز به پاکسازی بیش از 25 هکتار را ممنوع می کند - در نظر دارد حدود 700 هکتار از جنگل ها را در ژیروند با خاک یکسان کند که باعث بررسی های متعددی شده است.

انرژی و اقلیم

سوخت‌های فسیلی (زغال‌سنگ، نفت، گاز طبیعی)، که هنوز اکثریت در ترکیب انرژی جهانی را تشکیل می‌دهند، در درجه اول مسئول تغییرات آب و هوایی هستند. در 50 سال، انتشار جهانی گازهای گلخانه ای (GHG) مرتبط با احتراق انرژی 2.3 برابر افزایش یافته است. طبق گفته هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی (IPCC)، انتشار گازهای گلخانه ای جهانی باید بین سال های 2019 تا 2030 به میزان 43 درصد و تا سال 2050 به میزان 84 درصد کاهش یابد تا گرمایش جهانی به 1.5+ درجه سانتی گراد محدود شود. در سرزمین اصلی فرانسه، انتشار CO2 مرتبط با احتراق انرژی، به لطف جایگزینی سوخت‌های فسیلی با انرژی‌های هسته‌ای و تجدیدپذیر (بادی، خورشیدی، هیدرولیک، زیست توده)، در حال کاهش است، اما ساختمان‌های بخش حمل‌ونقل و حمل‌ونقل همچنان بسیار وابسته به فسیل هستند. سوخت‌هایی که فرانسه باید تقریباً همه آنها را وارد کند.

منبع: فیگارو چاپ فرانسه - ترجمه: گروه تحقیق و ترجمه روزن آنلاین

 

دیدگاه شما
منتخب سردبیر