کد خبر: 1638

صدراعظم نوری: مردم برای چهار سال نمایندگانشان را انتخاب کرده‌اند، نه هفت سال!

به مردم گفته شده که برای یک دوره چهار ساله نمایندگانتان را انتخاب کنید و مردم انتخاب کرده‌اند، اگر قرار باشد این دوره افزایش پیدا کند، چیزی نیست که به مردم گفته شده و مردم بر آن اساس اقدام کرده‌اند. لذا به نظر من اگر دوره بعدی یک دوره سه ساله باشد که با انتخابات ریاست جمهوری تطبیق پیدا کند، هیچ مشکلی نیست. به مردم گفته می‌شود نمایندگانتان را برای یک دوره سه ساله انتخاب کنید و آنها انتخاب می‌کنند.

صدراعظم نوری: مردم برای چهار سال نمایندگانشان را انتخاب کرده‌اند، نه هفت سال!

رئیس جدید شورای عالی استان‌ها از تهیه پیشنهاد دوفوریتی برای ۷‌ ساله شدن شوراهای شهر تهران به صورت دوفوریتی سخن گفته است. این پیشنهاد در میان فعالین سیاسی و شهری واکنش های مختلفی را برانگیخته است.

به گزارش روزن‌آنلاین، زهرا صدراعظم نوری معتقد است: اگر بنا را بر این بگذاریم که حق با مردم است و مردم تعیین‌کننده سرنوشت خودشان هستند و با رأی دادن به افراد، نمایندگان خودشان را در شوراها و سایر جاهای انتخابی مشخص می‌کنند، مردم شوراهای شهر را در سراسر کشور برای یک دوره چهار ساله تعیین کرده‌اند و اگر قرار باشد که این مدت ادامه پیدا کند، حتما باید مورد تأیید و نظر مردم واقع شود. یعنی از این جهت به نظر من مردم برای یک دوره چهار ساله به نمایندگان رأی داده‌اند و درست نیست که آن را هفت ساله کنند و مدت زمان نمایندگی را افزایش بدهند.

عضو پیشین شورای شهر تهران افزود: ضمن اینکه با توجه به تغییراتی که ما در سطح دولت شاهد هستیم و این رویکرد جدیدی که مردم نشان داده‌اند و به هر حال طالب تغییرات هستند و می‌خواهند گفتمان جدیدی حاکم شود و این گفتمان بیشتر گفتمان «عدالت‌محوری» و «وفاق ملی» هست، بر اساس این گفتمان و این تغییر، بهتر است مجددا در یک دوره‌ای که قانون هم می‌تواند مشخص کند، از نظر و رأی مردم تبعیت شود و این انتخاب در اختیار مردم قرار بگیرد که بر آن اساس مردم نمایندگان شایسته خودشان را انتحاب کنند؛ با رویکردهایی که مردم می‌پسندند.

وی تأکید کرد: به نظر من اصلا درست نیست که دوره شورای شهر افزایش پیدا کند. همان زمان هم که فکر می‌کنم در شورای سوم دوره از چهار به شش سال افزایش پیدا کرد، آن هم کار درستی نبود و این بی‌توجهی به نظر و رأی مردم است.

صدراعظم نوری در پاسخ به سؤالی در خصوص احتمال سه ساله شدن دوره هفتم شورای اسلامی شهرها و روستاها نیز گفت: به دلیل اینکه ضرورت هست انتخابات شوراها با انتخابات ریاست جمهوری تطبیق پیدا کند، هیچ مشکلی نیست و می‌تواند انتخابات شورا برای یک دوره سه ساله انجام گیرد تا اینها حتما در شورای شهر هشتم و ریاست جمهوری پانزدهم با همدیگر تطبیق پیدا کنند. مهم این است که هر چیزی به مردم می‌گوییم، همان را اجرا کنیم.

وی افزود: به مردم گفته شده که برای یک دوره چهار ساله نمایندگانتان را انتخاب کنید و مردم انتخاب کرده‌اند، اگر قرار باشد این دوره افزایش پیدا کند، چیزی نیست که به مردم گفته شده و مردم بر آن اساس اقدام کرده‌اند. لذا به نظر من اگر دوره بعدی یک دوره سه ساله باشد که با انتخابات ریاست جمهوری تطبیق پیدا کند، هیچ مشکلی نیست. به مردم گفته می‌شود نمایندگانتان را برای یک دوره سه ساله انتخاب کنید و آنها انتخاب می‌کنند؛ این دوره طی می‌شود و بعدا در دولت پانزدهم این تطبیق صورت می‌گیرد.

 

دیدگاه شما
منتخب سردبیر