کد خبر: 3173

برای اولین‌بار در اروپا، فروش خودروهای هیبریدی از خودروهای بنزینی پیشی گرفت

انجمن خودروسازان اروپا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که فروش خودروهای هیبریدی برای اولین بار در تاریخ فروش خودرو در اتحادیه اروپا از خودروهای بنزینی پیشی گرفت.

برای اولین‌بار در اروپا، فروش خودروهای هیبریدی از خودروهای بنزینی پیشی گرفت

انجمن خودروسازان اروپا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که فروش خودروهای هیبریدی برای اولین بار در تاریخ فروش خودرو در اتحادیه اروپا از خودروهای بنزینی پیشی گرفت.

به گزارش روزن آنلاین، درصد فروش خودروهای هیبریدی در ماه سپتامبر به ۳۲.۸ درصد از کل فروش خودروهای جدید رسید که نشان دهنده افزایش تقاضا برای این نوع خودرو به عنوان راه حل جایگزین بین خودروهای برقی و خودروهایی است که با سوخت سنتی کار می‌کنند.

علاوه بر این، فروش کلی خودروهای جدید در اتحادیه اروپا کاهش ۶.۱ درصدی را نسبت به سال گذشته ثبت کرد که دومین کاهش متوالی از ژوئیه ۲۰۲۲ است چرا که بازارهای بزرگی مانند آلمان، فرانسه و ایتالیا همچنان به رکود ادامه می‌دهند.

فروش خودروهای برقی هیبریدی (HEV) شاهد افزایش 12.5 درصدی نسبت به سال گذشته بوده است که نشان دهنده افزایش تقاضا برای این نوع خودرو توسط مصرف کنندگان است که آن را راهکاری میانه بین خودروهای سنتی و تماما برقی می‌دانند.

از سوی دیگر، فروش خودروهای بنزینی ۱۷.۹ درصد کاهش یافت تا تنها ۲۹.۸ درصد از درصد مجموع خودروهای فروخته شده در ماه سپتامبر را به نام خود به ثبت رساند.

همچنین فروش خودروهای تمام الکتریکی (BEV) و خودروهای هیبریدی پلاگین (PHEV) نسبت به سال قبل 9.8 درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش این انجمن، خودروهای برقی شامل خودروهای برقی خالص، پلاگین هیبریدی و هیبریدی معمولی ۵۶.۹ درصد از کل ثبت نام خودروهای جدید در اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر را به خود اختصاص داده اند در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۵۰.۳ درصد بوده است.

«سیگرید دی وریس»، مدیر کل انجمن خودروسازان اروپا گفت: ارقام فعلی نشان می‌دهد که ما هنوز تا رسیدن به بازار پر رونقی که اروپا در زمینه خودروهای الکتریکی به آن نیاز دارد فاصله داریم.

وی افزود: رشد فعلی به اندازه کافی پایدار یا قابل اعتماد نیست تا از انتقال موفقیت آمیز به حمل و نقل سبز اطمینان حاصل کند.

شرکت‌های بزرگ خودروسازی اروپایی مانند فولکس واگن، استلانتیس و رنو به دلیل کاهش تقاضای داخلی و افزایش رقابت از سوی سازندگان خودروهای برقی چینی با چالش های بزرگی روبرو هستند.

در تلاش برای مقابله با این تهدید، کشورهای اتحادیه اروپا در اوایل ماه جاری از اعمال تعرفه گمرکی تا ۴۵ درصد بر خودروهای الکتریکی وارداتی از چین حمایت کردند، اقدامی با هدف مقابله با آنچه که بروکسل به عنوان حمایت ناعادلانه دولت چین از شرکت‌هایش توصیف کرد.

داده‌های انجمن خودروسازان اروپایی نشان می‌دهد که عملکرد شرکت‌های خودروسازی اروپایی تفاوت‌هایی را نشان می‌دهد به طوری که فولکس واگن افزایش جزئی در فروش به میزان 0.3 درصد ثبت کرده است، در حالی که فروش Stellantis 27.1 درصد و رنو 1.5 درصد کاهش یافته است.

منبع: الجزیره

منبع: الجزیره
دیدگاه شما
منتخب سردبیر