کد خبر: 3117

یکی از ۱۳ سازه ناایمن بیمارستان بوعلی تخریب شد

علی نصیری رئیس مدیریت بحران شهرداری تهران گفت:یکی از 13 سازه نا ایمن بیمارستان بوعلی تخریب شد و چهار سازه دیگر پملب شده است.

رئیس مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: یکی از 13 سازه ناایمن بیمارستان بوعلی تخریب و چهار سازه دیگر پملب شده است.

به گزارش روزن‌آنلاین، علینصیری تاکید کرد: «دستور تخریب ساختمان‌های ناایمن از سوی دادستانی صادر شد، اما مرجعی که هم اختیار قانونی و هم توان علمی داشته باشد، باید این اقدامات را اجرا کند. در مرکز تحقیقات وزارت راه، متخصصانی حضور دارند که با استفاده از چک‌لیست‌های ۱۷ صفحه‌ای، تیم‌های مشترکی را تشکیل داده و کارشناسان مربوطه را آموزش داده‌اند تا در بازدید از ساختمان‌ها، این چک‌لیست‌ها را کامل کنند. این فرآیند در قالب RVS (ارزیابی سریع بصری) یا ارزیابی سریع کیفی ساختمان برای متخصصان انجام می‌شود و سپس ساختمان‌ها به چهار درجه ای، بی، سی و دی تقسیم‌بندی می‌شوند. ساختمان‌های ایمن و نیمه‌ایمن را کمتر مورد توجه قرار می‌دهیم و تمرکز ما بر روی ساختمان‌های درجه سی و دی است.»

او همچنین توضیح داد: «اولویت ما ساختمان‌های درجه سی است که نیاز به مقاوم‌سازی دارند. ساختمان‌های درجه دی، که به آنها "متروپل" می‌گوییم، باید تخریب و نوسازی شوند.»

در خصوص بیمارستان بوعلی، نصیری گفت: «بیمارستان بوعلی دارای ۱۳ سازه ناایمن بود که پس از تخریب اولین سازه، ۱۲ ساختمان دیگر باقی مانده که باید تعطیل شوند. ساختمان تخریب‌شده امروز، در اولویت نوسازی قرار داشت و از همه سازه‌های دیگر ناایمن‌تر بود. سایر سازه‌ها نیز در درجه دی قرار دارند.»

منبع: رکنا

دیدگاه شما
منتخب سردبیر