کد خبر: 2434

راهکار کاهش سرقت در تهران از زبان استاندار

استاندار تهران با اشاره به افزایش آمار سرقت در استان، بر ضرورت جمع‌آوری معتادان متجاهر و تدوین قوانین بازدارنده‌تر تاکید کرد.

راهکار کاهش سرقت در تهران از زبان استاندار

استاندار تهران با اشاره به افزایش آمار سرقت در استان، بر ضرورت جمع‌آوری معتادان متجاهر و تدوین قوانین بازدارنده‌تر تاکید کرد.

به گزارش روزن آنلاین، علیرضا فخاری  در جلسه کمیسیون کاهش سرقت که با حضور مسؤولان مربوطه در استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: با یاری خداوند اقدامات بازدارنده سپاه پاسداران و جمهوری اسلامی ایران در مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی اثر بخش خواهد بود.

استاندار تهران علت یابی در حوزه وقوع سرقت را بسیار مهم دانست و گفت: باید این موضوع مورد بررسی دقیق قرار بگیرد که در زمینه سرقت چه عواملی سبب کاهش و یا افزایش این اقدام می‌شود.

فخاری جمع آوری معتادان متجاهر و توجه جدی به مالخرها و ایمنی خودرو توسط خودروسازان را از راه‌های معمول و شناخته شده حوزه کاهش سرقت دانست و افزود: در این زمینه نیازمند یک اقدام پژوهشی هستیم که طی آن همه عوامل به صورت دقیق مورد پژوهش و تحلیل و بررسی قرار بگیرند.

وی تفسیر افزایش سرقت در مناطق مختلف را متفاوت اعلام کرد و گفت: سرقت مسلحانه و سرقت به عنف پدیده‌های شومی هستند که دارای آثار روانی در جامعه می‌باشند و مقابله جدی با آنها ضروری است.

استاندار تهران با بیان اینکه در حوزه سرقت به عنف نیازمند بازبینی امور قوانین برخورد با این جرایم هستیم، عنوان کرد: باید زیرساخت چگونگی مقابله با جرایمی مانند سرقت به عنف که قدرت جسارت بالا دارد فراهم شود، چرا که شدت برخورد با جرم بر جرایم تأثیرگذار است.

فخاری اراذل و اوباش را از ابزارهای مورد استفاده جریانات انحرافی معرفی کرد و در خصوص پراکندگی و حضور معتادان متجاهر در جامعه گفت: در این خصوص به عینه مشاهده شده که به هر میزان معتادان متجاهر در جامعه حضور بیشتر داشته باشند به همان میزان سرقت و جرم افزایش پیدا می‌کند و هم اکنون در اردوگاه‌ها استان تهران برای جمع آوری متجاهرین ظرفیت خالی داریم و در این خصوص اقدامات نیروی انتظامی قابل تقدیر است.

وی با اشاره به نقش اتباع غیرمجاز در وقوع سرقت‌ها، گفت: تمرکز بر جمع آوری اتباع بیگانه غیرمجاز در کاهش وقوع سرقت‌های عادی و مسلحانه، زورگیری‌ها و سایر جرایم مؤثر است.

استاندار تهران بر ضرورت تشکیل کارگروهی حول تدوین قوانین بازدارنده سرقت تاکید کرد و افزود: با جمع آوری نظرها و تحلیل‌های کارشناسانه و پیگیری از طریق مجلس شورای اسلامی و وضع قانون متناسب می‌توانیم در این زمینه اثرگذار باشیم و کاهش سرقت را رقم بزنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: مهر
دیدگاه شما
منتخب سردبیر