کد خبر: 2119

امام جمعه مشهد: اگر تجهیزات ندارید، معدن راه نیاندازید!

امام جمعه مشهد گفت: اگر تجهیزات کافی ندارید‏، معدن راه نیندازید‏‏ تا نداشتن تجهیزات شما به قیمت جان دیگران تمام نشود، نمی‌شود بگویند تحریم هستیم و تجهیزات نیست‏؛ متأسفانه‏ تحریم بهانه‌ای شده که ناکارآمدی خود را پای آن می‌نویسند.

امام جمعه مشهد: اگر تجهیزات ندارید، معدن راه نیاندازید!

امام جمعه مشهد گفت:  اگر تجهیزات کافی ندارید‌، معدن راه نیندازید‌‌ تا نداشتن تجهیزات شما به قیمت جان دیگران تمام نشود، نمی‌شود بگویند تحریم هستیم و تجهیزات نیست‌؛ متأسفانه‌ تحریم بهانه‌ای شده که ناکارآمدی خود را پای آن می‌نویسند. 

به گزارش روزن آنلاین، سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته ششم مهر ماه که در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، به حادثه تلخ معدن طبس اشاره کرد و ادامه داد: نخستین حادثه‌، حادثه ناگوار معدن ذغال سنگ طبس بود که به قیمت جان ۵۰ عزیز این ملت تمام شد که فوق العاده ناراحت کننده بود؛ ضمن این که این ضایعه همه را ناراحت کر‌د‌،‌ این نکته رنج‌آور است‌ که در فاصله‌ای نسبتأ کم‌، این چندمین حادثه‌ای هست که در معادن ما اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: عزیزانی که برای راه‌اندازی معادن سرمایه‌گذاری می‌کنند نیز زحمت می‌کشند اما باید توجه داشته باشیم جان عزیزان ما از ثروت معادن در این کشور ارزشمندتر است‌‌ نباید جان عزیزان ما اینطور از بین برود.

علم الهدی با بیان این‌که تکرار این حوادث، سبب می‌شود خانواده‌ها و افراد شاغل در معادن دیگر احساس امنیت نمی‌کنند‌، خاطرنشان کرد: عزیزان مسوول در کنار بررسی و شناسایی عوامل آن‌ نسبت به مساله کار در معدن تجدیدنظر و بررسی دقیقی داشته باشند،‌ اگر تجهیزات بیشتری لازم دارد‌، تجهیزات را بیاورند و پس از تأمین تجهیزات‌ معادن را راه بیندازند. 

تحریم بهانه‌ای برای پوشش ناکارآمدی

امام جمعه مشهد ضمن انتقاد از برخی افراد که ناکارآمدی خود را به تحریم‌ها گره می‌زنند، گفت:‌ اگر تجهیزات کافی ندارید‌، معدن راه نیندازید‌‌ تا نداشتن تجهیزات شما به قیمت جان دیگران تمام نشود، نمی‌شود بگویند تحریم هستیم و تجهیزات نیست‌؛ متأسفانه‌ تحریم بهانه‌ای شده که ناکارآمدی خود را پای آن می‌نویسند. 

وی با بیان این‌که تجهیزات مورد نیاز را می‌توان در داخل ایجاد کرد، افزود: در کشورمان هیچ فناوری نیست که از عهده عزیزان فناور و دانشمند علمی این مملکت برنیاید،‌ امروز در حوزه سلاح‌های با فناوری بالا که قبل‌تر مخصوص یک یا دو کشور بزرگ بود‌،‌ عزیزان ما به آن فناوری‌ها دست پیدا کردند‌،‌ تجهیزات معدن را نمی توانند ایجاد کنند؟ 

علم الهدی ابراز کرد: داغ یک نفر در خانواده اثرات زیادی می‌گذاردآن هم داغ پدری جوان سرنوشت چند انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد که‌ امیدواریم عزیزان ما به این مساله بیشتر و بهتر رسیدگی کنند. 

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: مهر
دیدگاه شما
منتخب سردبیر