کد خبر: 1931

تمام مدارس سنگی تا دو سال دیگر استاندارد می‌شود

رییس بنیاد مستضعفان مطرح کرد: سیاست ما این است که در تمام مدارس سنگی را با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه تا دو سال آینده به مدرسه مجهز استاندارد تبدیل کنیم که ایران تنها تهران تنها نشود و تمام تجهیزات و امکانات در سطح کشور توزیع شود.

 تمام مدارس سنگی تا دو سال دیگر استاندارد می‌شود

رییس بنیاد مستضعفان مطرح کرد: سیاست ما این است که در تمام مدارس سنگی را با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه تا دو سال آینده به مدرسه مجهز استاندارد تبدیل کنیم که ایران تنها تهران تنها نشود و تمام تجهیزات و امکانات در سطح کشور توزیع شود.

به گزارش روزن آنلاین، حسین دهقان در آیین بهره‌برداری و رونمایی از طرح‌های ارتقای عدالت آموزشی و پرورشی بنیاد مستضعفان اظهارداشت: در همان اوایل حضورم در بنیاد مستضعفان، حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی توصیه کردند که اردوگاه امام خمینی (ره) جایگاه والایی دارد و باید به صورت جدی در راستای ارتقای دانش در این اردوگاه فعالیت انجام شود. 

وی ادامه داد: باید بگویم که از آن زمان تا به امروز این اردوگاه را برای انجام فعالیت‌های آموزشی و آگاه‌سازی دانش‌اموزان برای دستیابی آینده بهتر تجهیز کردیم.

رییس بنیاد مستضعفان گفت: معمولا نگاه آموزشی در کشورمان نگاه به گذشته و حجم قابل توجهی مطالب به دانش آموزان تحمیل می‌شود اما دانش‌آموزان در آینده در محیط کاری نیاز به الزامات محیط کاری دارند. 

دهقان با اشاره به نقش فناوری و ابزارهای جدید در فضای مجازی در آموزش تاکید کرد: امروز با وجود شبکه‌های گسترده اطلاع رسانی، تکنولوژی ‌های جدید و فضای مجازی اگر نتوانیم نظام آموزشی را با این فضای جدید متناسب کنیم، این فضای مجازی و دسترسی همه دانش آموزان به این فضا می‌تواند نظام آموزش را مختل کند. امروز کافی است هر دانش آموزی وارد اینترنت شود، می‌تواند به اطلاعات و منابع اطلاعاتی معلم خود دسترسی پیدا کند. بنابراین در این شرایط باید برای افراد فضایی ایجاد کنیم تا قادر به انتخاب درست باشند تا بتوانند آینده متفاوتی ترسیم کند و این انقلاب فراگیر باید رویکرد تمام حوزه‌ها باشد. 

رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه دانش آموزان را باید به الزامات محیط کاری آشنا کنیم و از مسیر مهارت آموزشی عبور دهیم، اظهار داشت: سیاست و اقدام ما در بنیاد این بود که کارهای شکلی را به کارهای ماندگار و عمیق منتقل کنیم و باید کار را با اصول و محتوای مناسب و با بکارگیری معلمان مناسب به گونه‌ای‌ انجام دخیم که به اهداف آینده دسترسی داشته باشیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری در حکم بنده توجه ویژه‌ای به محرومیت‌زدایی و جوانان داشتند، ما در اجرا به آموزش از منظر عدالت آموزشی نگاه کردیم و به دنبال این هستیم که دانش‌آموزان مناطق محروم و مناطق دورافتاده در ورودی‌های کنکور و حضور در رشته های خوب افزایش پیدا کند.  

دهقان با بیان اینکه در عدالت آموزشی دسترسی‌ها را برای مناطق محروم بیشتر می‌کنیم، ادامه داد: شناسایی استعداد برتر را در اولویت قرار داده‌ایم و به دنبال این بودیم که پیوند بین مهارت‌ها و بوم زندگی افراد برقرار کنیم. در این روند سعی می‌کنیم به جای مهاجرت شاهد برگشت افراد به بوم زندگی خودشان باشیم. 

وی با اشاره به اجرای سیاست‌های سلامت اظهار داشت: با نارسایی‌های جدی در بخش سلامت مواجه هستیم و آمار و ارقام قابل توجه است اما اقدامات در حوزه سلامت دهان، دندان، گوش و حلق و بینی و  اپیدمی محلی را در دستور کار قرار دهیم تا خدمات ارزنده ارایه دهیم. 

دهقان ادامه داد: باید در مهارت آموزی‌ها و علاقه و استعداد افراد سرمایه گذاری کنیم تا افراد شغل مناسب را انتخاب کند و  با شغل مناسب در آمد پایدار ایجاد می‌شود.

رییس بنیاد مستضعفان گفت: سیاست ما این است که در تمام مدارس سنگی را با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه تا دو سال آینده به مدرسه مجهز استاندارد تبدیل کنیم که ایران تنها تهران تنها نشود و تمام تجهیزات و امکانات در سطح کشور توزیع شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: ایلنا
دیدگاه شما
منتخب سردبیر