کد خبر: 1727

رئیس جمهور: نشست زمین در تهران وحشتناک است، آب‌های زیرزمینی در حال تمام شدن است

رئیس جمهور گفت: نشست زمین در تهران وحشتناک است و آب‌های زیرزمینی در حال تمام شدن است.

رئیس جمهور: نشست زمین در تهران وحشتناک است، آب‌های زیرزمینی در حال تمام شدن است

رئیس جمهور گفت: نشست زمین در تهران وحشتناک است و آب‌های زیرزمینی در حال تمام شدن است

به گزارش روزن آنلاین، مسعود پزشکیان در نشست خبری که هم اکنون در حال برگزاری است، در پاسخ به پرسش این رسانه مبنی بر مباحث مطرح شده درباره انتقال پایتخت و انتقادات کارشناسان از این موضوع و معضلات ساخت مسکن در تهران و کلانشهرها بیان کرد: حرف من یک نگاه است. توسعه تعادل بین منابع و مصارف است. اگر بدون دیدن منابع، مصرف را بالا ببریم، قطعا یک روز نابود خواهیم شد. نشست زمین در تهران وحشتناک است. آب‌های زیرزمینی رو به اتمام است. با کاهش بارندگی بحران آب پیدا خواهیم کرد ولی بی توجه به این موضوعات، در حال توسعه شهرها هستیم. این نشدنی است. باید روند را تغییر دهیم. باید توسعه را به سمت دریاها ببریم.

وی افزود: ما امکان بزرگی در خلیج فارس داریم ولی از آن استفاده نکرده‌ایم. باید تمرکز از مراکز خارج شود و تعادلی بین زیست محیط ایجاد شود. این کار یک روزه نیست ولی باید تغییر کند. ما در حال غرق شدن در ناترازی‌ها هستیم و مدام می‌گوییم دست نزن چون صدا بلند می‌شود. نباید این دیر شود. باید بین منابع و مصارف تعادل ایجاد کنیم. اکثر کارخانه‌های کنار تهران، ماده اولیه را از خلیج فارس می‌آورند مرکز، تولید می‌کنند و دوباره به همانجا می‌برند.

پزشکیان بیان کرد: ساخت و ساز مسکن یکباره متوقف نخواهد شد. این معضل ماست. ما باید در یک روند این اقدام را انجام دهیم. کار رسانه تثبیت بی ثباتی نیست، کارش هدایت است. این وضعیت ناترازی در برق و انرژی و پول، به سمت فروپاشی است.

منبع: شرق آنلاین

 

منبع: شرق آنلاین
دیدگاه شما
منتخب سردبیر