فیلترشکنها مشترکان را به زامبی تبدیل کردهاند!
بنابر گفته آرش کریم بیگی، زمانی که اینستاگرام فیلتر شد تغییر چشمگیری در مصرف داده در این اپراتور رخ داده است و نزدیک به ۵۵ تا ۶۰ درصد افت ترافیک در اینترنت ثابت ثبت شده است.
بنابر گفته آرش کریم بیگی، زمانی که اینستاگرام فیلتر شد تغییر چشمگیری در مصرف داده در این اپراتور رخ داده است و نزدیک به ۵۵ تا ۶۰ درصد افت ترافیک در اینترنت ثابت ثبت شده است.
به گزارش روزن آنلاین، آرش کریم بیگی، مدیرعامل شاتل موبایل، با اشاره به اینکه شاتل موبایل با استراتژی تنوع در خدمت رسانی ایجاد شده است، گفت:« از سال ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۴۰۲ سرانه مصرف دیتای مشترکان این اپراتور تلفن همراه به طور متوسط ۴۳ درصد به صورت سالیانه رشد داشته و میزان مصرف دیتای در شبکه این اپراتور نیز در همین زمان با نرخ رشد سالیانه ۱۱۲ درصدی افزایش یافته است.»
او در ادامه در پاسخ به اینکه فیلترینگ چه تاثیری بر روی ترافیک مصرفی داشته است، گفت:«زمانی که اینستاگرام فیلتر شد تغییر چشمگیری در مصرف داده را تجربه کردیم و نزدیک به ۵۵ تا ۶۰ درصد افت ترافیک را در اینترنت ثابت تجربه کردیم؛ به مرور زمانی در دو سال اخیر و با توجه به تعددهای ویپیان در کشور به وضعیت دو سال قبل بازگشتیم. در صورتی که اگر سقوط مصرف داده دو سال پیش نبود، شاید الان در بحث مصرف داده خیلی فراتر رفته بودیم.»
حریم بیگی در ادامه گفت:« در حال حاضر هزینه فیلترشکن از جیب خانوار میرود و از صنعت ict کشور خارج میشود؛ هر خانوار نیاز به یک تا دو فیلترشکن دارد که میانگین قیمت آن، ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان است، این امر به این معناست که ما ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر خانوار در ماه از صنعت ict خارج میکنیم، در صورتی که این هزینه میتواند وارد چرخه ict کشور شود.»
او در ادامه گفت:« علاوه بر آنچه گفته شد، استفاده از فیلترشکن ریسکهای زیادی به همراه دارد، در بحث حریم شخصی، سرویسهای بانکی کاربر میتواند به خطر بیافتد و حتی مشترک به یک کاربر زامبی بدل میشود که میتواند به شبکهها حمله کند، بدون آنکه خود کاربر از این ماجرا اطلاعی داشته باشد.»
کریم بیگی در ادامه در خصوص تاثیر افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت بینالملل بر مصرف داده، گفت:« افزایش تعرفه ۳۴ درصدی ترافیک بینالملل عملا ۱۷ درصد هزینه مشترکان را افزایش داد و تغییر خاصی بر روی مصرف داده نداشته است.»
او در ادامه در خصوص توقف رجیستری آیفون گفت:«متولی سیاستگذاری پروژه همتا و تلفن همراه، وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا است و به عنوان اپراتور دیدی بر روی موضوع اعمال محدودیت برای تلفنهای همراه خاص ( آیفون ۱۴ و ۱۵ ) نداریم و زیرساختهای فنی است که در قامت آن مجموعهها و پیمانکارهای فنی آنها ایجاد شده است. ما به عنوان اپراتور خوشحال میشویم که گوشیهای بیشتر و گستردهتری برای مصرف ترافیک در شبکه اپراتور بالا بیایند و مشترکان از گوشیهای بروزتری استفاده کنند اما دسترسی و دیدی بر روی اعمال این محدودیتها نداریم.»
منبع: خبرآنلاین