«لجبازی» چه بر سر تجهیزات هوشمند تهران آورد؟+ویدئو
نیمی از اتوبوسهای تندروی تهران کارتخوان ندارند و این موضوع موجب خسارت میلیاردی روزانه ناشی از عدمالنفع شهرداری از محل درآمد بلیتفروشی شده است.
نیمی از اتوبوسهای تندروی تهران کارتخوان ندارند و این موضوع موجب خسارت میلیاردی روزانه ناشی از عدمالنفع شهرداری از محل درآمد بلیتفروشی شده است.
به گزارش روزن آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران میگوید: از اولین سال دوره فعلی مدیریت شهری، تصمیم گرفتند سیستم بلیت و کارتخوان را در شبکه اتوبوسرانی تغییر دهند و در نتیجه اقدام به جمعآوری تجهیزات کارتخوان قبلی کردند. حالا بعد از سه سال و نیم همچنان نیمی از اتوبوسهای BRT فاقد کارتخوان هستند.
این عضو شورای شهر تهران معتقد است سرنوشت مبهم تجهیزات هوشمند شهر تهران فقط مربوط به کارتخوانهای شبکه اتوبوسرانی نیست؛ بلکه سایر تجهیزات هوشمند از جمله دوربینها نیز به چنین سرنوشتی دچار هستند. وی این وضعیت را ناشی از بیتدبیری یا لجبازی توصیف میکند و خواستار ورود دستگاههای نظارتی به این موضوع است.
از زمان حاشیهساز شدن حضور حسین حیدری، داماد شهردار تهران در راس تصمیمسازان حوزه فناوری اطلاعات شهر تهران، پروژههای مختلفی در حوزه هوشمندسازی تعریف شد که برخی از آنها موازیکاری و برخی فاقد ضرورت بود. از جمله این پروژهها راهاندازی سامانه «شهرزاد» به جای «تهران من» بود. تصمیم به جایگزینی سیستم کارتبلیت شبکه BRT نیز بعد از سه سال و نیم به نتیجه نرسیده است.
اعضای شورای شهر تهران بارها نسبت به این اقدامات و موازیکاریها واکنش نشان دادهاند و اشاره تشکری هاشمی به لجبازی نیز، نشات گرفته از سریال تصمیماتی از این جنس است که در حوزه هوشمندسازی اتخاذ میشود.