کد خبر: 3109

واکنش سخنگوی قوه قضائیه به ادعای وکیل خانواده مهرجویی

سخنگوی قوه‌ قضاییه ادعای وکیل مطرح شده تاکنون مدارک محکمه‌پسندی که نشان دهد پای فرد دیگری در میان است، ثابت نشده است. در این پرونده بررسی دقیقی انجام شده و در سایه این تحقیقات و بررسی اسناد و مدارک تمام ابعاد پرونده برای قوه قضاییه روشن است. اگر وکیل مستندات جدیدی دارد به قوه قضاییه برساند تا آن را مورد بررسی قرار دهیم.

واکنش سخنگوی قوه قضائیه به ادعای وکیل خانواده مهرجویی

سخنگوی قوه‌ قضاییه ادعای وکیل مطرح شده تاکنون مدارک محکمه‌پسندی که نشان دهد پای فرد دیگری در میان است، ثابت نشده است. در این پرونده بررسی دقیقی انجام شده و در سایه این تحقیقات و بررسی اسناد و مدارک تمام ابعاد پرونده برای قوه قضاییه روشن است. اگر وکیل مستندات جدیدی دارد به قوه قضاییه برساند تا آن را مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش روزن آنلاین، نشست خبری اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه، امروز سه‌شنبه (یکم آبان ماه) با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد.جهانگیر در ابتدای این نشست گفت: در هفته‌ای که گذشت شاهد موضوعات مختلفی در ایران و جهان بودیم. شاهد مهم‌ترین موضوعی که جهان را مورد تفکر قرار داده حوادثی است که در فلسطین، یمن و لبنان رخ می‌دهد. تبریک و تسلیت خودم را به مناسبت شهادت یحیی سنوار اعلام می‌کنم. مبارزی که در مقام جوانی زمانی که در چنگال زندان خونخواران رژیم صهیونیستی به اسارت درآمد و بیش از ۲۰ سال در زندان مخوف رژیم صهیونی مقاومت کرد. چه بعد از آن با تلاش محور مقاومت و حماس از چنگال رژیم صهیونی آزاد و راه غرورآفرین خود را ادامه داد و تا آخرین لحظه در مبارزه با رژیم خونخوار درنگ نکرد. مقاومت جانانه مردم فلسطین و لبنان در حق طلبی و حق‌گویی لحظه و زمان نمی‌شناسد و این زمان را تا وصال حق ادامه می‌دهد. این نشان می‌دهد که خط سرخ شهادت خون شهادت یحیی سنوارها، فواد شکرها و سیدحسن نصرالله‌ها، نیلفروشان‌ها و حاج قاسم‌ها پررنگ‌تر خواهد بود. امیدواریم در این راه حق‌طلبی و حق الهی نیز شاهد پیروزی حق بر باطل باشیم.

وی افزود: امروز مصادف با شهادت مصطفی خمینی است که در سال ۵۶ به دست عمال رژیم طاغوت و به دست مرموزانه‌ای به شهادت رسید. امیدواریم با شناخت راهی که امام به ما نشان داد، همه این حقوق را وفادارانه بشناسیم و بدانیم چه یادگاری برای ما به جای گذاشتند.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: ایران در شرایط خاصی قرار دارد ما در اوج انسجام ملی داریم اوج اقتدار را فرزندان غیور سپاه و ارتش در عملیات صادق ۱ و ۲ نشان دادند و ثابت کردند بر منافع ملی خود استوارند و آن را با چیزی عوض نمی‌کنند. اما نکته مهم دیگری که امروز باید به آن عنایت داشته باشیم این است که دشمن در جبهه نبرد با وجود کودک کشی،  در فضای مجازی تلاش می‌کند با جنگ رسانه ای و ناامید کردن مردم از ادامه راه مبارزه سوءاستفاده کند. ما باید مراقبت کنیم با قلم و سخنان خودمان آب به آسیاب دشمن نریزیم. امیدواریم که همه کسانی که دستی بر افکار عمومی و رسانه‌ها دارند با برملا کردن نقشه رژیم صهیونیستی و‌ آمریکا استکبار فرصتی برای بیداری مردم خلق کنند.

جهانگیر با اشاره به ادعاهای مطرح شده در خصوص جزایر سه‌گانه گفت: موضوع حق حاکمیت ایران بر سه جزایر بوموسی تنب بزرگ و کوچک است. ما تاکید داریم که هیچ کشوری حاضر نیست از حق حاکمیت سرزمینی خود کوتاه بیاید و جمهوری اسلامی با ادعای واهی که مطرح می‌شود، برخورد خواهد داشت. با توجه به اینکه دنیا برای متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند برخی می‌خواهند با منحرف کردن افکار عمومی این موضوع را مطرح کنند. جمهوری اسلامی همانطور که در جنگ تحمیلی ناجوانمردانه اجازه نداد ذره‌ای از خاک ایران جدا شود در این موضوع نیز به جد اجازه جدایی نخواهد داد و حق حاکمیت خود را محفوظ دارد.

وی درباره پرونده آرامیس در مهرشهر کرج گفت: این پرونده ۲۲۰۰ نفر شاکی داشت ۸۸ نفر در این پرونده متهم بودند. پرونده پس از ارسال به دادگاه کیفری، دارای نواقضی بود که مجددا پس از رفع نواقض به دادگاه ارسال شد و اولین جلسه دادگاه صبح امروز در شعبه دادگاه کرج برگزار شده و نتایج آن اعلام خواهد شد.

جهانگیر درباره اینکه آیین نامه جدید حوادث راهنمایی رانندگی به قوه قضاییه ارسال نخواهد شد، گفت: در اجرای قانون هفتم توسط وزارت دادگستری آیین‌نامه‌ای تدوین شد و این برنامه در معاونت حقوقی قوه قضاییه بررسی خواهد شد و پس از بررسی به ریاست محترم قوه جهت تایید ارسال خواهد شد و پس از تایید به هئیت دولت ارسال خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه درباره اقدام مسلحانه سرقت از منازل گفت: قوه قضاییه در جهت تضییع حق مردم و برهم زدن آرامش روانی مردم هیچ مساحمه‌ای با سارقان مسلح نخواهد داشت. از طریق مجازات بازدارنده و عبارت‌آموز برخورد خواهیم کرد. جا دارد از زحمت پلیس فراجا اقدام تشکر کنیم. اخیرا سه تن از سارقین مسلح دستگیر شدند و دو تن متواری هستند با دستور قضایی اسامی و عکس آنان منتشر خواهد شد از مردم می‌خواهیم که در این خصوص به ضابطین کمک کنند. در این پرونده پس از دستگیری سه نفر از متهمان اصلی پرونده نسبت به اینان کیفرخواست به اتهام محاربه صادر شد.

وی افزود: اولین جلسه در شعبه دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد و جلسه بعدی قرار بود امروز برگزار شود. این افراد  با سلاح گرم و رعب انگیز به صورت وحشیانه هجوم می‌بردند و پس از سرقت از خانواده‌ها و حبس آنان تهیه فیلم می‌کردند و پس از آن اقدام به انتشار ویدیو در فضای مجازی انجام می‌کردند. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که به آنان حمله صورت گرفته دچار مشکلات روحی و روانی شدند. امیدواریم با پیگیری قاطعی که دادگاه انجام خواهد داد نحوه مجازات به گونه‌ای باشد که آرامش روانی مردم در منازل خود پیدا کنند و با این اقدامات دیگر کسی به حریم مردم تجاوز نکند.

جهانگیر درباره ادعای وکیل خانواده مرحوم مهرجویی مبنی بر وجود فرد دیگری در این جنایت، درباره آخرین وضعیت این پرونده گفت:  این ادعایی است که از سوی وکیل مطرح شده و تاکنون مدارک محکمه‌پسندی که نشان دهد پای فرد دیگری در میان است، ثابت نشده است. در این پرونده بررسی دقیقی انجام شده و در سایه این تحقیقات و بررسی اسناد و مدارک تمام ابعاد پرونده برای قوه قضاییه روشن است. اگر وکیل مستندات جدیدی دارد به قوه قضاییه برساند تا آن را مورد بررسی قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: ایلنا
دیدگاه شما
منتخب سردبیر