کد خبر: 3243

توسعه دوچرخه‌ برقی در پایتخت؛ وعده‌ای که دوباره تکرار شد

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اصرار ما به تقویت سیستم دوچرخه برقی در پایتخت است زیرا با توجه به شیبی که در پایتخت وجود دارد از طرح‌های دیگر دوچرخه استقبال نشد.

توسعه دوچرخه‌ برقی در پایتخت؛ وعده‌ای که دوباره تکرار شد

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اصرار ما به تقویت سیستم دوچرخه برقی در پایتخت است زیرا با توجه به شیبی که در پایتخت وجود دارد از طرح‌های دیگر دوچرخه استقبال نشد.

به گزارش روزن آنلاین، پوریا علیمردانی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در خصوص راهکارها برای کاهش ترافیک باید علاوه بر عرضه امکانات، از ابتکارات شرکت‌های دانش بنیان هم در جهت حل مسئله کمک بگیریم، تاکید کرد: کاهش ترافیک ۴ مرحله دارد؛ باید این ۴ مرحله را کنترل کنیم تا تردد خودروها را کاهش بدهیم. مرحله اول زیر و ترانسپورت است که با امکاناتی مثل شهر هوشمند و ارائه خدمات به صورت آنلاین، هوشمند و دورکاری باید اصل سفر را کم کنیم.

علیمردانی ادامه داد: مرحله دوم این است که حمل‌ونقل عمومی را گسترش بدهیم و با وسایل جمعی همگانی مردم را جابه‌جا کنیم؛ مثل اتوبوس، مترو و ون. در مرحله سوم باید دوچرخه سواری یا برقی سازی یا به عبارتی حمل و نقل پاک را گسترش بدهیم. مرحله آخر هم ساخت امکانات از جمله معابر جدید، طرح ترافیک و مقابله با خودروهای تک سرنشین است که باید پیش بینی کنیم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک با بیان اینکه سازمان ترافیک از مرحله دوم تا چهارم نقش ویژه‌ای دارد، گفت: اصرار ما به تقویت سیستم دوچرخه برقی در پایتخت است. زیرا با توجه به شیبی که در پایتخت وجود دارد، طرح‌های دوچرخه در گذشته مورد استقبال ویژه قرار نگرفته است. باید دوچرخه را به نحوی عرضه کنیم که مخاطب را جذب کند. بنابراین استراتژی ما رفتن به سمت حمل‌ونقل برقی است. قطعاً ما از اعتبارات خود در جهت حمل‌ونقل برقی استفاده کنیم.

وی در خصوص ایمنی بزرگراه‌ها هم گفت: آنچه در نهضت خط کشی اتفاق افتاده مربوط به نقاط حادثه خیز است که با معاونت عمرانی شهرداری تهران در حال دنبال است. مناطق نیز با امکانت سازمان ترافیک نسبت به شناسایی معابر اقدام می‌کنند.

علیمردانی با بیان اینکه برای شناسایی نقاط ضعف و کم ایمن با کمک ۱۳۷ اقدام می‌کنیم، اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم از طریق این سامانه گزارش نقاط کم نور را به ما منتقل کنند.

به گزارش روزن‌آنلاین، مدیران شهری در سال 1401 نیز وعده توسعه دوچرخه‌های اشتراکی برقی را داده بودند اما نتیجه ملموسی حاصل نشد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: مهر
دیدگاه شما
منتخب سردبیر