تفکیک یک خط از همه بزرگراههای تهران؛ آری یا نه؟
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران به تازگی از اجرای مسیر ویژه حمل و نقل همگانی یا همان (HOV) در بزرگراه شهید همت خبر داده است؛ طرحی که سابقه مطرح شدن آن به حدود دو دهه قبل یعنی دوره شهرداری محمدباقر قالیباف باز میگردد. سید جعفر تشکری هاشمی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتوگو با «روزن آنلاین» درباره ماهیت این طرح و امتیازی که به خودروهای پرسرنشین میدهد، توضیح داده و میگوید: اصل این ایده میتواند مفید باشد اما با ضرورت و نیاز اصلی تهران که توسعه حمل و نقل عمومی انبوهبر است، فاصله زیادی دارد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران به تازگی از اجرای مسیر ویژه حمل و نقل همگانی یا همان (HOV) در بزرگراه شهید همت خبر داده است؛ طرحی که سابقه مطرح شدن آن به حدود دو دهه قبل یعنی دوره شهرداری محمدباقر قالیباف باز میگردد. سید جعفر تشکری هاشمی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتوگو با «روزن آنلاین» درباره ماهیت این طرح و امتیازی که به خودروهای پرسرنشین میدهد، توضیح داده و میگوید: اصل این ایده میتواند مفید باشد اما با ضرورت و نیاز اصلی تهران که توسعه حمل و نقل عمومی انبوهبر است، فاصله زیادی دارد.
وی افزود: در اولین گام این طرح در بزرگراه همت در حدفاصل منطقه۲۲ تا بزرگراه صیادشیرازی اجرا میشود و سپس در سایر معابر بزرگراهی توسعه پیدا خواهد کرد.
او ادامه داد: اما آیا تفکیک یک خط از بزرگراه همت با توجه به اینکه یکی از معابر پرترافیک شهر است، میتواند گزینه مناسبی برای شروع باشد؟ تشکری پاسخ میدهد.